Na een carrière waarbij spreker Arno Folkerts internationaal actief was werd hij algemeen directeur bij een vooraanstaande Automotive dealerholding. Tijdens een turbulente tijd wist Arno een “old school” automobielbedrijf naar een moderne en gerenommeerde autogroep te transformeren ondanks de vele obstakels in de weg. Na enkele jaren sterke groei kwam het bedrijf in 2016 in een enorme crisis terecht. Doelen werden gemist, klanten waren ontevreden, een grootscheepse fraude en een groot negatief resultaat. Met zijn moderne en duidelijke aanpak wist spreker Arno Folkerts het bedrijf weer naar de Nederlandse top te brengen waardoor ze in 2019 werden verkozen tot ‘Audi Dealer van het Jaar’.
Hetzelfde jaar werd het ook voor Arno tijd om het roer om te gooien. Hij besloot zijn carrière voort te zetten als spreker, trainer en adviseur in verandermanagement. Met zijn ervaring en kennis weet spreker Arno Folkerts bedrijven in verscheidene branches te begeleiden met verandering. Met inzichten uit de neurowetenschap weet hij cultuurverbetering vanuit een uniek perspectief te belichten. Dit doet hij als coach, adviseur en met name als spreker.
Spreker Arno Folkerts weet thema’s als verandering, beïnvloeding, samenwerking en de (on)mogelijkheden en kansen van het menselijk brein met humor en inspirerende energie te brengen. Zo krijgt het publiek nieuwe inzichten als het gaat om betere samenwerking, cultuurverbetering en innovatie. Aangezien verandering nu eenmaal krachtiger ingezet wordt uit passie, zitten zijn presentaties vol humor, nadenkertjes, zelfspot en verassingen. Door middel van veel visuele middelen weet hij ieder onderwerp perfect en gemakkelijk met het publiek te delen.